Gegara Ini Betah di Luar Negeri? Mertua Aurel Hermansyah Dituding Ikut Aliran Sesat, Atta Halilintar: dari Kecil Diajarkan…

Gegara Ini Betah di Luar Negeri? Mertua Aurel Hermansyah Dituding Ikut Aliran Sesat, Atta Halilintar: dari Kecil Diajarkan… hanya di koksti.com, terima kasih sudah berkunjung silahkan baca Gegara Ini Betah di Luar Negeri? Mertua Aurel Hermansyah Dituding Ikut Aliran Sesat, Atta Halilintar: dari Kecil Diajarkan… –

HerStory, Jakarta —

Baru-baru ini, berita ngeri melanda keluarga Atta Halilintar, Halilintar Anofial Asmid.

Sebab ketua keluarga pasukan Gen Halilintar didakwa mengikut ajaran sesat.

Ibu mertua Aurel Hermansyah didakwa mengikuti aliran Darul Arqam di Malaysia.

Perkara ini membuatkan netizen curiga kerana diketahui keluarga tersebut telah menetap di Malaysia sejak awal wabak itu. Malah, semua acara besar Aurel dan Atta, dari peminangan hingga kelahiran cucu mereka, Ameena Hanna Nur Atta, datuk dan keluarganya tidak pulang ke Indonesia.

Mendengar berita serong tentang bapanya, Atta turut mengulas. Dia mengaku tidak mengetahui berita sebegini sebelum ini.

“Saya tidak tahu itu,” kata Atta Halilintar, dikutip dari Detik, Rabu (11/5/2022).

Menantu kepada Anang Hermansyah itu berkata, sejak kecil dia dididik oleh bapanya dengan cara yang baik dan mengajar perkara yang baik juga.

“Dari awal saya diajar perkara yang baik. Dia diajar tentang menyayangi orang, menyayangi keluarga, bersikap baik kepada orang lain, dan menjaga adab. Etika yang baik dalam hidup,” sambung Atta.

Bapa Ameena juga mengakui tidak tahu apa-apa mengenai pemujaan Darul Arqam di Malaysia yang melibatkan nama bapanya sebagai salah seorang pengikutnya. Sebabnya, dia tidak pernah mendengar ayahnya menyebarkan perkara yang tidak baik kepadanya atau orang lain.

“Saya tidak tahu dari mana datangnya ajaran buruk itu. Sejak kecil saya telah diajar perkara yang baik dan berguna untuk hidup saya,” kata Atta.

Untuk makluman tambahan, mazhab Darul Arqam sendiri dikenali sebagai salah satu mazhab terlarang yang diasaskan pada tahun 1968 oleh Sheikh Ashaari atau Abuya di Malaysia. Malah, memandangkan mazhab tersebut disifatkan menyebarkan perkara yang tidak baik dan bercanggah dengan syariat Islam sedia ada, pertubuhan ini telah dibubarkan oleh kerajaan Malaysia pada tahun 1991.

No ratings yet.

Please rate this

Leave a Comment

Partners : oktee.com | koksti.com | jawaban.live | Grahadi-bali.net | Yabram.com