Bantah Sindir Medina Zein Soal Sakit Bipolar, Marshanda Bongkar Niat Aslinya

Bantah Sindir Medina Zein Soal Sakit Bipolar, Marshanda Bongkar Niat Aslinya hanya di koksti.com, terima kasih sudah berkunjung silahkan baca Bantah Sindir Medina Zein Soal Sakit Bipolar, Marshanda Bongkar Niat Aslinya –

Marshanda mengaku tidak berniat untuk menyindir Medina Zein.

John Endra | Yuliani

Ahad, 15 Mei 2022 | 14:13 WIB

koksti.com – Baru-baru ini Marshanda memuat naik video yang memuatkan aduannya tentang ramai yang menjadikan penyakit mental, bipolar disorder sebagai alasan. Ramai yang menyangka Marshanda sindir dengan Medina Zein.

Ketika disahkan oleh kru media, Marshanda mengakui tidak berniat untuk menyindir Medina Zein.

“Ya, katanya, saya dikatakan menyindir orang itu (Medina Zein). Sepertinya saya benar-benar tidak tahu,” kata Marshanda ketika ditemui di kawasan Kuningan, Jakarta Selatan, Khamis (12/5/2022) .

Marshanda tidak berniat menyinggung perasaan mana-mana pihak. Kerana video itu dibuat untuk umum.

“Jadi saya buat kekili supaya anda tidak mendiagnosis sendiri bipolar base di Google, kemudian ramai yang mengatakan bahawa ini menyindir orang itu (Medina Zein) dengan baik, saya tidak pergi ke sana, itu arahnya,” sambungnya. .

Potret Terbaru Medina Zein (Instagram/@medinazein92)
Potret Terbaru Medina Zein (Instagram/medinazein92)

Marshanda mengakui hanya ingin mengingatkan generasi milenial agar tidak menjadikan kesihatan mental sebagai trend. Kerana, ramai orang di media sosial mendakwa mereka sakit mental tanpa diagnosis yang betul.

“Saya menyiarkan gulungan tentang mendiagnosis diri kerana saya melakukannya dua bulan lalu, terdapat banyak Gen Z yang bergaya apabila bipolar terasa sejuk,” jelasnya.

Ibu kepada seorang anak itu menegaskan bahawa masalah kesihatan mental sangat sukar untuk sembuh. Dia hanya perlu menghadapinya selama bertahun-tahun.

Justeru, beliau tidak mahu generasi milenial menjadikan masalah kesihatan mental sebagai sesuatu yang boleh dibanggakan.

“Walaupun memerlukan banyak perjuangan untuk mengubati diri sendiri, namun pedih melihat bipolar itu dianggap trendy,” kata Marshanda.

Untuk pengetahuan anda, Medina Zein yang kini mengalami masalah dengan beberapa orang dianggap sentiasa berselindung di sebalik masalah kesihatan mentalnya. Setiap kali ditimpa masalah, dia mengaku mengalami gangguan bipolar sehingga tidak dapat mengawal sikapnya.

No ratings yet.

Please rate this

Leave a Comment

Partners : oktee.com | koksti.com | jawaban.live | Grahadi-bali.net | Yabram.com